Ilmastonmuutoksen ja luontokadon vaikutukset koetaan jo konkreettisesti myös Suomessa. Tuoreen kyselytutkimuksen mukaan kuluttajat ovat valmiita muuttamaan elämäntapojaan, mutta ympäristölle paremmat valinnat koetaan usein hankaliksi. Viranomaisilta ja yrityksiltä odotetaankin toimia, joilla ympäristö asetetaan etusijalle.
SuomiAreenassa suuntana kestävä Pohjola
Tuoreesta tutkimuksesta keskustellaan myös Porin SuomiAreenassa keskiviikkona 26.6. klo 12. Joutsenmerkin ja Pohjoismaiden ministerineuvoston järjestämässä paneelikeskustelussa kestävämpään kuluttamiseen pureutuvat Ympäristömerkintä Suomen toimitusjohtaja Riikka Holopainen, kansanedustaja Krista Mikkonen, kulutustutkija ja professori Terhi-Anna Wilska, Orkla Suomen viestintäjohtaja Nina Olin sekä yrittäjä ja tietokirjailija Aku Varamäki.