Ph.D., KTL, Professori, Konsortion johtaja
Vetäjä työpaketissa ”Nuorten kulutuskäyttäytyminen digitaalisissa ympäristöissä"
Kulutustutkimus, digitalisaatio, nuoret, hyvinvointi, kestävyys
Työpaketin vetäjä on professori Terhi-Anna Wilska, Jyväskylän yliopisto, yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitos.
Tutkimus kohdistuu 18–25-vuotiaiden nuorten aikuisten kulutuskäyttäytymiseen vaikuttavien sosiaalisten, kulttuuristen ja tiedollisten tekijöiden tunnistamiseen sekä niiden vaikutusten analyysiin digitaalisissa ympäristöissä.
Ph.D., KTL, Professori, Konsortion johtaja
Vetäjä työpaketissa ”Nuorten kulutuskäyttäytyminen digitaalisissa ympäristöissä"
Kulutustutkimus, digitalisaatio, nuoret, hyvinvointi, kestävyys
KTT, Tutkijatohtori
Tutkijana työpaketissa ”Nuorten kulutuskäyttäytyminen digitaalisissa ympäristöissä"
Markkinointi, digitaalinen kulutus, kulutuskäyttäytyminen, kvantitatiivinen tutkimus
YTM, Projektitutkija
Tutkijana työpaketissa ”Nuorten kulutuskäyttäytyminen digitaalisissa ympäristöissä”
Tilasto- ja kausaalimallinnus, käyttäytymistieteelliset kysymykset ja mallit
Ph.D., Associate Professor, Postdoctoral Researcher
Researcher in Work Package "Young people as consumers in digital environments"
Financial literacy, digitalization, consumer behavior
MA, Tohtorikoulutettava
Tutkijana työpaketissa "Nuorten kulutuskäyttäytyminen digitaalisissa ympäristöissä"
Lapset ja nuoret, sosiologia, media, kulutus,kvalitatiivinen tutkimus
YTM, Tohtorikoulutettava
Tutkijana työpaketissa "Nuorten kulutuskäyttäytyminen digitaalisissa ympäristöissä"
Kulutussosiologia ja sosiaalinen media
Työpaketin vetäjä on professori Kirsti Lonka, Helsingin yliopisto, Kasvatustieteiden tiedekunta.
Kasvatus- ja kehityspsykologian näkökulmista lähtevä tutkimus kohdistuu tekijöihin, jotka vaikuttavat digitaalisten ja taloudellisten taitojen oppimiseen.
Tarkoituksena on kattaa kuilu koulussa kehitetyn osaamisen ja koulun ulkopuolella tarvittavan osaamisen välillä.
PsT, Professori
Vetäjä työpaketissa "Digitaalisten taitojen oppiminen"
Kasvatuspsykologia, digitaalinen oppiminen ja koulutus, oppimisen ja motivaation psykologia (aikuiset ja nuoret), opettajankoulutus, innovatiiviset oppimisratkaisut
FT, Tutkijatohtori
Tutkija työpaketissa "Digitaalisten taitojen oppiminen"
Elämänkulun siirtymä aikuisuuteen, taloudellinen kyvykkyys, taloudellinen hyvinvointi, positiivinen ja kehityspsykologia, taloudellinen stressi, sosiaaliset suhteet, kvantitatiiviset menetelmät, seurantatutkimus
Tutkija työpaketissa "Digitaalisten taitojen oppiminen"
Kasvatuspsykologia, opettajankoulutus, oppimisympäristöt, sulautuva oppiminen ja koulutus, innovatiiviset oppimisratkaisut
Tutkijana työpaketissa "Digitaalisten taitojen oppiminen"
Kasvatuspsykologia, kognitiotiede, algoritminen ajattelu, digitaalinen oppiminen ja koulutus, opettajankoulutus, innovatiiviset oppimisratkaisut
Työpaketin vetäjä on KT Arto Ahonen Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos.
Tutkimus kohdistuu 15-vuotiaiden nuorten taloustietojen, demografisten muuttujien, asenteiden sekä teknologioiden käytön yhteyksiin suhteessa PISA 2018 -tutkimuksessa arvioituun talousosaamisee
KT, Yliopistotutkija
Vetäjä työpaketissa "Nuorten talousosaaminen"
Kansallinen tutkimusjohtaja PISA 2018, 2021
KM, KTM, Projektitutkija
Tutkija työpaketissa "Nuorten talousosaaminen".
PISA 2018: Talousosaaminen
KTT, tutkijatohtori
Tutkija työpaketissa "Nuorten talousosaaminen"
PISA 2018: Talousosaaminen, koulutuksen taloustiede, koulutuksen arviointi
Työpaketin vetäjä on professori Panu Kalmi, Vaasan yliopisto, Laskentatoimen ja rahoituksen yksikkö.
Tutkimuksessa analysoidaan sitä, miten nuoret käyttävät digitaalisia työkaluja talouden hallintaan ja miten erilaiset digitaaliset työkalut voivat ohjata heitä huomioimaan omaan taloudenhallintaan liittyviä tekijöitä.
Ph.D., Professori
Vetäjä työpaketissa "Pelilliset lähestymistavat ja talousopetuksen digitaaliset työkalut"
Vaasan yliopisto, Laskentatoimen ja rahoituksen yksikkö,
Taloustiede, talouslukutaito
KTT, Tutkijatohtori
Tutkijana työpaketissa "Pelilliset lähestymistavat ja talousopetuksen digitaaliset työkalut"
Tietojärjestelmätiede, suunnittelutiede, kvalitatiiviset menetelmät
FT, Professori
Tutkijana työpaketissa "Pelilliset lähestymistavat ja talousopetuksen digitaaliset työkalut"
Tietojärjestelmätiede, suunnittelutiede, tietojärjestelmät
KTT, Tutkimusjohtaja
Työpaketissa "Pelilliset lähestymistavat ja talousopetuksen digitaaliset työkalut"
Taloudellinen lukutaito, riskienhallinta
D. Sc.(Econ. & Bus. Adm.)
Empirical research; corporate governance, institutional investors, labour markets, Input-Output analysis
KTM, FM, Projektitutkija
Projektitutkija työpaketissa "Pelilliset lähestymistavat ja talousopetuksen digitaaliset työkalut".
Vaasan yliopisto, Laskentatoimen ja rahoituksen yksikkö
Taloustiede, talouslukutaito
Ph.D. (Econ.), Researcher
Researcher in Work Package "Game-based approaches and digital tools in financial education"
University of Vaasa, School of Accounting and Finance
Decision theory, behavioral economics, experimental economics, behavioral finance
Tutkimuksessa analysoidaan sitä, miten koronaviruskriisi vaikuttaa 18–29 vuotiaiden nuorten aikuisten taloudelliseen asemaan, kulutustottumuksiin ja käytökseen digitaalisissa ympäristöissä.
Ph.D., KTL, Professori, Konsortion johtaja
Vetäjä työpaketissa ”Nuorten kulutuskäyttäytyminen digitaalisissa ympäristöissä"
Kulutustutkimus, digitalisaatio, nuoret, hyvinvointi, kestävyys
KTT, Tutkijatohtori
Tutkijana työpaketissa ”Nuorten kulutuskäyttäytyminen digitaalisissa ympäristöissä"
Markkinointi, digitaalinen kulutus, kulutuskäyttäytyminen, kvantitatiivinen tutkimus
YTM, Projektitutkija
Projektitutkija työpaketissa ’Koronan vaikutus nuorten aikuisten talouteen ja hyvinvointiin digitalisoituvassa yhteiskunnassa’”.
Kulutussosiologia, nuoret, sosiaalinen media
Viestintäkoordinaattori on Eija Seppänen, Talous ja nuoret TAT.
Vastaa viestinnästä ja vuorovaikutuksesta tiedeyhteisön ja sidosryhmien välillä.
DigiConsumersin visuaalinen ilme on toteutettu yhdessä Metropolian Valovirta Design kanssa, joka on viestintään ja markkinointiin keskittynyt osaamiskeskus, jossa opiskelijat työskentelevät aitojen työelämätoimeksiantojen parissa.
KTM, MBA, viestintäkoordinaattori
Vetäjä työpaketissa "Viestintä ja vuorovaikutus"
Nuorten talousosaaminen, viestintä, yhteiskehittäminen, media