Ph.D., KTL, Professori, Konsortion johtaja
Vetäjä työpaketissa ”Nuorten kulutuskäyttäytyminen digitaalisissa ympäristöissä"
Kulutustutkimus, digitalisaatio, nuoret, hyvinvointi, kestävyys
Työpaketin vetäjä on professori Terhi-Anna Wilska, Jyväskylän yliopisto, yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitos.
Tutkimus kohdistuu 18–25-vuotiaiden nuorten aikuisten kulutuskäyttäytymiseen vaikuttavien sosiaalisten, kulttuuristen ja tiedollisten tekijöiden tunnistamiseen sekä niiden vaikutusten analyysiin digitaalisissa ympäristöissä.
Ph.D., KTL, Professori, Konsortion johtaja
Vetäjä työpaketissa ”Nuorten kulutuskäyttäytyminen digitaalisissa ympäristöissä"
Kulutustutkimus, digitalisaatio, nuoret, hyvinvointi, kestävyys
KTT, Tutkijatohtori
Tutkijana työpaketissa ”Nuorten kulutuskäyttäytyminen digitaalisissa ympäristöissä"
Markkinointi, digitaalinen kulutus, kulutuskäyttäytyminen, kvantitatiivinen tutkimus
YTM, Projektitutkija
Tutkijana työpaketissa ”Nuorten kulutuskäyttäytyminen digitaalisissa ympäristöissä”
Tilasto- ja kausaalimallinnus, käyttäytymistieteelliset kysymykset ja mallit
Ph.D., Associate Professor, Postdoctoral Researcher
Researcher in Work Package "Young people as consumers in digital environments"
Financial literacy, digitalization, consumer behavior
YTT tutkijatohtori
Tutkija työpaketissa "Koronan vaikutus nuorten aikuisten talouteen ja hyvinvointiin digitalisoituvassa yhteiskunnassa"
sosiaalinen media, nuoret, sosiaalipsykologia, rahapeliongelmat
Doctoral Researcher
Tutkijana työpaketissa "Nuorten kulutuskäyttäytyminen digitaalisissa ympäristöissä"
Lapset ja nuoret, sosiologia, media, kulutus,kvalitatiivinen tutkimus
YTM, Projektitutkija
Tutkija työpaketissa “Nuorten kulutuskäyttäytyminen digitaalisissa ympäristöissä”
Nuorten talousosaaminen, kulutustutkimus, hyvinvointi
Tutkijatohtori
Tutkijana työpaketissa "Nuorten kulutuskäyttäytyminen digitaalisissa ympäristöissä"
Kulutussosiologia ja sosiaalinen media
Työpaketin vetäjä on professori Kirsti Lonka, Helsingin yliopisto, Kasvatustieteiden tiedekunta.
Kasvatus- ja kehityspsykologian näkökulmista lähtevä tutkimus kohdistuu tekijöihin, jotka vaikuttavat digitaalisten ja taloudellisten taitojen oppimiseen.
Tarkoituksena on kattaa kuilu koulussa kehitetyn osaamisen ja koulun ulkopuolella tarvittavan osaamisen välillä.
PsT, Professori
Vetäjä työpaketissa "Digitaalisten taitojen oppiminen"
Kasvatuspsykologia, digitaalinen oppiminen ja koulutus, oppimisen ja motivaation psykologia (aikuiset ja nuoret), opettajankoulutus, innovatiiviset oppimisratkaisut
Tutkija työpaketissa "Digitaalisten taitojen oppiminen"
Kasvatuspsykologia, opettajankoulutus, hyvinvointi, akkulturaatio, kvantitatiivinen tutkimus
Tutkijana työpaketissa "Digitaalisten taitojen oppiminen"
Kasvatuspsykologia, kognitiotiede, algoritminen ajattelu, digitaalinen oppiminen ja koulutus, opettajankoulutus, innovatiiviset oppimisratkaisut
Tutkija työpaketissa "Digitaalisten taitojen oppiminen"
Kasvatuspsykologia, opettajankoulutus, oppimisympäristöt, sulautuva oppiminen ja koulutus, innovatiiviset oppimisratkaisut
FT, kasvatuspsykologian dos.
Yliopistotutkija työpaketissa "Digitaalisten taitojen oppiminen"
Elämänkulun siirtymä aikuisuuteen, taloudellinen kyvykkyys, taloudellinen hyvinvointi, positiivinen ja kehityspsykologia, taloudellinen stressi, sosiaaliset suhteet, kvantitatiiviset menetelmät, seurantatutkimus
Väitöskirjatutkija, luokanopettaja
Tutkija työpaketissa ”Digitaalisten taitojen oppiminen”
Kasvatuspsykologia, opettajankoulutus, innovatiiviset oppimisratkaisut, opettajien ammatillinen kehittyminen ja työhyvinvointi
Tutkimusavustaja työpaketissa "Digitaalisten taitojen oppiminen"
Kasvatuspsykologia, oppimisen ja motivaation psykologia, hyvinvointi, sulautuva oppiminen ja koulutus, innovatiiviset oppimisratkaisut
Työpaketin vetäjä on KT Arto Ahonen Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos.
Tutkimus kohdistuu 15-vuotiaiden nuorten taloustietojen, demografisten muuttujien, asenteiden sekä teknologioiden käytön yhteyksiin suhteessa PISA 2018 -tutkimuksessa arvioituun talousosaamisee
KT, Yliopistotutkija
Vetäjä työpaketissa "Nuorten talousosaaminen"
Kansallinen tutkimusjohtaja PISA 2018, 2021
KM, KTM, Projektitutkija
Tutkija työpaketissa "Nuorten talousosaaminen".
PISA 2018: Talousosaaminen
FM (tilastotiede), väitöskirjatutkija
Tutkija työpaketissa ”Nuorten talousosaaminen”.
Kvantitatiivinen tutkimus, tilastolliset menetelmät, kansainväliset koulutuksen arviointiaineistot
Työpaketin vetäjä on professori Panu Kalmi, Vaasan yliopisto, Laskentatoimen ja rahoituksen yksikkö.
Tutkimuksessa analysoidaan sitä, miten nuoret käyttävät digitaalisia työkaluja talouden hallintaan ja miten erilaiset digitaaliset työkalut voivat ohjata heitä huomioimaan omaan taloudenhallintaan liittyviä tekijöitä.
Ph.D., Professori
Vetäjä työpaketissa "Pelilliset lähestymistavat ja talousopetuksen digitaaliset työkalut"
Vaasan yliopisto, Laskentatoimen ja rahoituksen yksikkö,
Taloustiede, talouslukutaito
KTT, Tutkimusjohtaja, Pellervon taloustutkimus PTT
Vakuutus- ja pankkitoiminnan dosentti, Vaasan yliopisto
Työpaketissa "Pelilliset lähestymistavat ja talousopetuksen digitaaliset työkalut"
Taloudellinen lukutaito, riskienhallinta
FT, Professori
Tutkijana työpaketissa "Pelilliset lähestymistavat ja talousopetuksen digitaaliset työkalut"
Tietojärjestelmätiede, suunnittelutiede, tietojärjestelmät
KTM, FM, väitöskirjatutkija
Tutkija työpaketissa "Pelilliset lähestymistavat ja talousopetuksen digitaaliset työkalut".
Vaasan yliopisto, Laskentatoimen ja rahoituksen yksikkö
Taloustiede, talouslukutaito
Ph.D. (Econ.), Researcher
Researcher in Work Package "Game-based approaches and digital tools in financial education"
University of Vaasa, School of Accounting and Finance
Decision theory, behavioral economics, experimental economics, behavioral finance
tutkijatohtori
Tutkijana työpaketissa "Pelilliset lähestymistavat ja talousopetuksen digitaaliset työkalut"
Tekniikan ja innovaatiojohtamisen yksikkö, Tietotekniikka, Vaasan yliopisto
Tekoäly
KTM, Väitöskirjatutkija
Työpaketissa ”Pelilliset lähestymistavat ja talousopetuksen digitaaliset työkalut”
Vaasan yliopisto, Laskentatoimen ja rahoituksen yksikkö
Taloustiede, taloudellinen päätöksenteko, talouslukutaito
ekonomisti, kauppatieteiden kandidaatti
Työpaketissa "Pelilliset lähestymistavat ja talousopetuksen digitaaliset työkalut"
Pellervon taloustutkimus PTT
ekonomisti, KTT
Tutkija työpaketissa "Pelilliset lähestymistavat ja talousopetuksen digitaaliset työkalut"
Pellervon taloustutkimus PTT
Assistant Professor
School of Technology and Innovations, Computer Science
Researcher in Work Package "Game-based approaches and digital tools in financial education
Game-based approaches (e.g. gamification, virtual reality, augmented reality, mixed reality, live streaming) for consumer decision-making in different business domains such as retail, finance, online community
Tutkimuksessa analysoidaan sitä, miten koronaviruskriisi vaikuttaa 18–29 vuotiaiden nuorten aikuisten taloudelliseen asemaan, kulutustottumuksiin ja käytökseen digitaalisissa ympäristöissä.
Ph.D., KTL, Professori, Konsortion johtaja
Vetäjä työpaketissa ”Nuorten kulutuskäyttäytyminen digitaalisissa ympäristöissä"
Kulutustutkimus, digitalisaatio, nuoret, hyvinvointi, kestävyys
KTT, Tutkijatohtori
Tutkijana työpaketissa ”Nuorten kulutuskäyttäytyminen digitaalisissa ympäristöissä"
Markkinointi, digitaalinen kulutus, kulutuskäyttäytyminen, kvantitatiivinen tutkimus
YTM, väitöskirjatutkija
Väitöskirjatutkija työpaketissa ’Koronan vaikutus nuorten aikuisten talouteen ja hyvinvointiin digitalisoituvassa yhteiskunnassa’”.
Kulutussosiologia, nuoret, sosiaalinen media
YTT tutkijatohtori
Tutkija työpaketissa "Koronan vaikutus nuorten aikuisten talouteen ja hyvinvointiin digitalisoituvassa yhteiskunnassa"
sosiaalinen media, nuoret, sosiaalipsykologia, rahapeliongelmat
Viestintäkoordinaattori on Eija Seppänen, Nuorten yrittäjyys ja talous NYT.
Vastaa viestinnästä ja vuorovaikutuksesta tiedeyhteisön ja sidosryhmien välillä.
DigiConsumersin visuaalinen ilme on toteutettu yhdessä Metropolian Valovirta Design kanssa, joka on viestintään ja markkinointiin keskittynyt osaamiskeskus, jossa opiskelijat työskentelevät aitojen työelämätoimeksiantojen parissa.
KTM, MBA, viestintäkoordinaattori
Vetäjä työpaketissa "Viestintä ja vuorovaikutus"
Nuorten talousosaaminen, viestintä, yhteiskehittäminen, media
Pedagoginen asiantuntija
Pedagoninen asiantuntija työpaketissa "Viestintä ja vuorovaikutus"